I regn och snålblåst gav vi oss av för att göra de första exponeringarna av Min egen Trädgård®. Syftet med att åka ut till plantskolor och göra en samlad exponering av växterna som ingår i Min egen Trädgård® är att visa på varumärkets styrka just i att vara hopsamlande för kunden. I konceptet ryms alla växter som behövs för att bygga en bra grund i villaträdgården, radhustäppan eller kolonin. Här finns också många fina alternativ för balkongen. Lägg därtill att växterna är svenskodlade, friska och tåliga så framgår det mycket klart vad stor kundnyttan är.
Direkt respons från kunder!
Kundnyttan står alltså i centrum när vi under våren åker till några olika plantskolor och ställer upp växter ur Min egen Trädgårds® olika produktgrupper tillsammans med en snygg och informativ vepa. Först ut var Trädgårdsforum i Landvetter och Lilla Hults i Skepparkroken, Ängelholm. Vi erbjöds bra plats att jobba på, där kunderna passerar på ett naturligt sätt och lätt får bra överblick. Eftersom växterna inte erbjuder så mycket grönska ännu jobbade vi på att få fram form och höjd på buskar och träd och visa på olika grenverk genom att blanda växtgrupperna och fylla ut med låga, vintergröna barrväxter.
Nedan ser ni hur vi hos Trädgårdsforum började med att bygga upp med pallar för att få olika höjd. Avslutningsvis ramade vi in exponeringen med ett kul kastanjestaket. Tämligen omgående fick vi respons från en kund i plantskolan som sa: ”Kanon att svenskodlade växter samlas så här tydligt!”.
Vi hade en mycket givande dag med ett varumärke vi tror på och ser fram emot nästa butiksexponering hos Felix Lundgren Plantskola i Falkenberg den 4 maj!
Läs också!
Butiksexponering av Min egen Trädgård®