Min egen Trädgård®

MeT

Min egen Trädgård® hjälper privatkonsumenter att hitta svenskodlade, friska, härdiga växter från E-planta i trädgårdsbutikerna. I varumärket finns växter som passar i så väl den stora trädgården som på den lilla uteplatsen. Alla växter är utvalda för svenskt klimat och de kommer att skänka glädje under många år i trädgården.

Alla växter som ingår i Min egen Trädgård® är kvalitetssäkrade E-plantor. E-märkta växter är friska, pålitliga och odlingsvärda plantskoleväxter. De är odlade i Sverige och de klarar vårt tuffa klimat.

  • Svenskodlade.
  • Utvalda för svenskt klimat.
  • Provodlade i Sverige.
  • Art- och sortäkta.
  • Friska och motståndskraftiga.

Fem olika produktgrupper
Växterna har delats in i växtgrupper baserat på vilken funktion de har och vilka mervärden de kan erbjuda kunden. Målet är att det ska göra det enkelt för kunden att välja rätt växt.

Skärmklipp produktgrupperna Blomsterglädje Vilsam grönska Spännande årstider

Skärmklipp produktgrupperna Trädgårdens skafferi Växande gåva

Fördelar med Min egen Trädgård®
Syftet med lanseringen var att hjälpa konsumenterna att hitta E-plantorna och förstå de många fördelar som de för med sig i trädgården och kolonin, på terrass och balkong. Målet är förstås att försäljningen ska öka!
• Min egen trädgård är ett NYTT varumärke som samlar ihop E-plantorna på ett KONSUMENTVÄNLIGT sätt.
• Min egen Trädgård gör det LÄTTARE för butikerna att SÄLJA E-plantorna med hjälp av KUNDVÄNLIGA PRODUKTGRUPPER och ett BRETT SÄLJSTÖD.
• Under varumärket Min egen Trädgård hittar konsumenten LÄTTSKÖTTA, SVENSKODLADE och TÅLIGA växter som skapar en VACKER TRÄDGÅRD under LÅNG TID.
• Min egen Trädgårds varumärke kommer att MARKNADSFÖRAS till slutkonsumenten för att SKAPA EFTERFRÅGAN.

Fördelar i butik – nyckelord
Nytt; Konsumentvänligt; Lättare att sälja; Kundvänliga produktgrupper; Brett säljstöd; Marknadsföring för att skapa efterfrågan

Fördelar för slutkonsument – nyckelord
Lättskött; Svenskodlat; Tåligt; Vacker trädgård under lång tid.

Försäljningsstöd till trädgårdsbutiker
Lanseringsstart för Min egen Trädgård® var under våren 2016. Följande marknadsföringsmaterialet har tagits fram.

  • Etiketter – säljande etiketter i fyrfärgstryck med växtfakta, sortens fördel, användning och skötsel.
  • Skyltbilder – väderbeständiga bilder med kortfattad växtfakta och skötsel.
  • Kundbroschyr – guidar kunden kring varumärket, produktgrupperna och kvalitetsmärkningen E-planta.
  • Vepa – guidar konsumenterna bland produktgrupperna.
  • Hemsida – växtinformation , tips och råd

Läs Splendor Plants produktblad för att…
veta vilket sortiment och säljstöd vi erbjuder våra kunder.
Produktblad Min egen Trädgård